E-manuál: Od nápadu k podniku
Probíhá aktualizace pro rok 2024
Milí budoucí podnikatelé,
trápí vás otázky, zda váš nápad obstojí na trhu? Zda bude životaschopný? Jestli je pro vás lepší založit s.r.o. nebo podnikat na živnost? V čem tkví ty pravé výhody a nevýhody? Jak připravit jednoduchý a relevantní podnikatelský plán a má vůbec smysl ho dělat? Jaký obchodní model nastavit? Jak nacenit produkt nebo vlastní práci?
Netrapte se s vyhledáváním a selektováním informací. Tohle je manuál pro váš začátek, kde najdete vše na jednom místě. Poprvé vyšel v roce 2021 a nyní se aktualizuje. Je plně relevantní a vytvořený speciálně pro začátečníky budující Small business.
Díky němu získáte právní informace, které by měl podnikatel znát. Poznáte základy účetnictví a finanční gramotnosti.
Relevantní a aktuální informace jsou nejlepší start. Tím vaše cesta začíná!
Benefity eManuálu
- Projdete cestu od nápadu k podniku ve vytyčených liniích
- Získáte aktuální rady pro české podnikatelské prostředí
- Poznáte alternativy full business nebo hybridního podnikání
- Naučíte se pracovat s nedostatky a překážkami i s krachem
- Získáte motivaci a poznáte argementační sílu
- Odpovíte si na základní otázky saturace trhu a udržitelnosti
- Metoda KISS a jednoduchý návod pro podnikatelský plán
- Volba trhu, segmentace, velikost trhu, průzkum trhu
- Zjistíte, zda má business potenciál a vyberete obchodní model
- OSVČ vs. S.R.O. za startu z pohledu závazků podnikatele
- Krok za krokem jak založit firmu
- Získáte základy práce s penězi a finanční gramotnosti
- Naučíte se základy účetnictví, daní i práva v podnikání
- Povinné údaje, náležitosti VOP, GDPR, BOZP
- Na co neopomenout, plánujete-li jako podnikatel dítě
- Mateřská u OSVČ a placení záloh
- Pochopíte podnikové strategie, produktová řady
- Naučíte se volbu ceny, jak nacenit produkt i práci
- Veškerá teorie vás zároveň učí, jak vše aplikovat do praxe
- Podíváme se rovněž na marketing a prodej v první fázi
- Nahlédneme do psychologie businessu
- Vše ukončíme tím, co odráží morální podnikání
Dobrý business nedělá obchod ani marketing, ale strategické kroky CEO.
Nečekejte, že za vás bude podnikat marketér nebo obchoďák.
Nastavte business efektivně a na pevných základech!
Vše na jednom místě
Vyberte
nápad
Naplánujte
strategii
Zkroťte
finance
Získejte
základy práva
Pronikněte
do marketingu
Začněte
prodávat
Proč vzít riziko do vlastních rukou a podnikat?
- Nedávná historie ukazuje, že na krizová období a výkyvy trhu reagují firmy nejraději snížením nákladů. Zeptejte se sami sebe, koho finanční manažeři považují za největší náklad. Zaměstnance.
- Podnikání, ať už full time nebo hybridní sice není bez rizik, ale je to ta část, kterou můžete ovlivnit do značné míry a zajistit si tak finanční stabilitu, ale také neomezené finanční možnosti.
- Automatizace mění pracovní prostředí. Mnohé obry postupně upadají a jiné nabírají na poptávce. Občané se v dynamických trendech těžce orientují a sotva ze dne na den získají specializaci, pro kterou je na trhu poptávka. Firma to však dokáže. Schopný CEO musí být dobrý podnikatel, nikoli specialista v oboru.
- Podnikání se stane v budoucnosti standardem a naopak pracovní pozice bude komfort. Trh se mění společně s inovacemi. Více si můžete přečíst na ústavu pro podporu podnikatelské internacionalizace.
- Podnikatelé a MSP jsou flexibilní a dobře reagují na změny trhu. Jsou však také více zranitelní a potřebují podporu. EU takové podpory nabízí a bude muset chystat další, aby podpořila subjekty k businessu. Bez soukromé sféry státy nikdy nemohou docílit řádného dosažení globálních cílů.
Moderní podnikatel v turbulentní době.
E-manuál: Krok za krokem od nápadu k podniku!
O autorce
Podnikatelka, ekonomka a risk manažerka
Začala jsem pracovat za 1 euro na hodinu. Za pět let jsem ve své firmě měla čz 6000 eur měsíčně. Globální legislativa mě donutila transformovat a risk management se stal moji mantrou. Založila jsem firmy Stock Home Zone a Kaskara. V roce 2017 jsem otevřela Projekt prevence osobní bezpečnosti a nedávno dala volné do oběhu e-book, který podpořilo několik firem a klubů. Vedla jsem KC pro VUT a univerzitní projekt Podnikavosti.
Provádím analýzy na téma řízení rizik pro podnikatele a MSP. V roce 2021 vyšlo první vydání tohoto eMauálu z důvodu podpory podnikatelského prostředí, které negativně postihla pandemická krize.
V roce 2023 jsem založila ústav pro podporu podnikatelské internacionalizace, který tvoří osvětu a učí posunovat i malé firmy na evropskou úroveň.
Specializuji se na Risk management pro Small business a jako první jsem uvedla v ČR do provozu problematiku Risk Marketingu.
eManuál Od nápadu k podniku
Můžete se těšit i na bonusy,
bez kterých by to nebylo ono
Co řekli o eManuálu čtenáři?
Naprosto ojedinělý produkt na trhu, který zohledňuje prakticky vše, co potřebujete k podnikání. Nic nemusíte hledat, vše v jednom.
Martin Vozecký, podnikatel
Pochopitelný návod i pro naprostého lajka. Líbí se mi, že je vše aktuální k této době i prostřdí. Žádné americké nefunkční super rady.
Simona Otépková, podnikatelka
Jednoduché praktické čtení bez omáčky, které jde k věci. Překvapili mě nejvíc povinnosti podnikatele, o kterých snad nikdo nepíše, jen ÚZ.
Eva Pavlecká, studentka
Manuál jsem koupila dceři, která by chtěla podnikat, aby získala přehled o tom, co vše je potřeba znát a neopomenout. Za mě top na trhu.
Markéta Váňová, rozpočtářka
KOMPLEXNÍ PRŮVODCE SVĚTEM PODNIKÁNÍ 690 Kč
Strategie, finační plán, základy účetnictví, základy práva,
marketing, prodej, psychologie a etika.
Základní znalosti za 3 dny.
Navždy po ruce!
Co pro mě znamená podnikání?
Ochota vzít na sebe riziko za vlastní rozhodování
- Pro někoho je klíčovým prvkem podnikání seberealizace a finanční svoboda. Jsou to mimo jiné také výroky slavných a úspěšných ikon, které motivují a inspirují druhé. Seberealizovat se však lze i na pozici zaměstnance, obzvláště v dnes. Generace Z jinak do pracovního poměru ani nenastoupí. Jejich prioritami je flexibilita a možnosti seberealizace, takže firmy na to reagují.
- Podnikání je o tom mít odvahu vzít na sebe riziko za vlastní rozhodování. Proto není pro každého. Online podnikatelé si stěžují, že jim nefunguje business, protože mají špatný marketing, offline podnikatelé viní globalisty, stát, konkurenci, zaměstnance a až na posledním místě sebe.
- Marketér ani obchodník za vás nemá podnikat. Má pouze dělat svoji práci nejlépe, jak umí dle platných smluvních podmínek. Chcete-li podnikat, buďte k sobě upřímní a klidně i tvrdí. Pak podnikejte!