Risk marketing

řizení marketingu v krizi

Risk Marketing

Naučte se definovat a řídit marketing v krizích

Pouze 30 % zahraničních firem vědělo, co mají dělat, když přišla pandemická krize. 70 % firem nemělo plán, který by předali managementu, aby řídil zaměstance, kteří by kvalitním a profesionálním způsobem zajistili svým klientům služby, které si zaplatili.

Risk marketing však neřeší pouze zajištění interního chodu společnosti. Dotýká se oblasti stanovení správné ceny produktů, výběru reklamních kanálů, distribučních cest, komunikace, časového rozložení procesů, finančních aktivit, šokových situací např. když dojde k výpadku systému, objeví se neočekávané vnější krize a mnoho dalších hrozeb.

 

 

Řízení rizik v marketingu

  • Úvod do problematiky risk managementu
  • Definice risk marketingu a marketingu
  • Jak odhalit slabiny vašeho marketingu
  • Jak se připravit na kolaps systému
  • Jak se orientovat a řešit neočekávané situace
  • Prioritizace marketingových procesů při kolapsu
  • Příklady z praxe
  • Krizové řízení zákaznické péče
  • Body udržitelnosti zákazníků v krizi
  • Bonus: Jak určit vhodné marketingové kanály (efektivita marketingu)

Vzhledem k vysoké absenci tématu risk managementu v marketingu nebo také risk marketingu v českém prostředí pro vás připravujeme Manuál, který vám bude rádcem. Risk marketing je opomíjenou částí marketingových manažerů, díky které během neočekávaných situací chybují, přichází o peníze, o renomé i o zákazníky.

V dobách ekonomického úpadku, tržních šoků, globální nestability nebo interních kolapsů nastupují krizové řídicí procesy na první místo, včetně těch marketingových. Marketingový manažer v rámci plánu řízení rizik „risk marketingu“ dokáže pohotově řídit marketingové aktivity a získá tak v časech nestability vysokou konkurenční výhodu.

Díky Manuálu získáte jasný vhled do problematiky krizového řízení a risk managementu, který se specializuje na marketingové aktivity. Naučíte se, jak se připravit na „pád systému“ a jak se v něm rychle zorientovat, jak dokázat využít příležitosti, jak eliminovat hrozby a vyřešit situaci efektivně a bez zbytečných ztrát.

Naučte se řídit projekty v krizi. Buďte připraveni na neočekávané.

 decoding

Kde se potkáme?

Risk management v marketingu

Jediný manuál o Risk Marketingu v Česku

Marketing je stejně jako každá jiná činnost vysvaten rizikům a nejistotám. Neznalost a nepřipravenost na krizové situace nemusí ohrozit pouze vaše marketingové aktivity, ale celé fungování firmy.

Poslední krize způsobily, že Risk marketing jako specifická oblast risk managementu a krizového řížení zaměřená na marketing se dostává do popředí a zájmu mnoha firem. V České republice se koncept Risk marketingu teprve začíná formovat, ačkoli jeho význam je nepopiratelný. Dokázat efektivně řídit rizika marketingových aktivit je obrovská konkurenční výhoda a benefit, který posiluje odolnost firmy vůči nejistotám na trhu.

Z pohledu projektového řízení PRINCE2 nabízí však rizika nejen hrozby, ale také příležitosti. Manuál vám poskytne návod a rady, abyste věděli, co dělat a jaké otázky si klást. Zatím si odpovězte pouze na jednu: „Je náš marketing připravený na krize?“ Pokud ne, odpověděli jste si na otázku, zda potřebujete Manuál Risk marketingu.

Typická rizika mikropodniků a malých firem v marketingu

  • Nastavení ceny produktu
  • Cenové rozpětí kampaně
  • Marketingový rozpočet
  • Marketingové kanály
  • Zákaznická péče
  • Fluktuace zaměstnanců
  • Marketingový plán
  • Marketingový manažer
  • Distribuční cesty a dodavatelé
  • Veřejná komunikace
  • Zabezpečení a technické procesy
  • Software a marketingové nástroje

Máte pouze krátkou chvíli na to, abyste nepřišli o zákazníky,
jinak odejdou a nikdy už se nevrátí.

 decoding

Autor příručky Risk Marketing

Ekonom, projekťák a risk manager

Ekonom, burzovní makléř, projekťák a krizák. Zakladatelka společností Stock Home Zone, Kaskara a NZO IN-business. Více než 15 let se věnovala aplikování risk strategií na projekty a obchody v obratech stovek milionů.

Nyní se specializuje na projektový management, jehož úkolem je zpracovat v určitém čase jednotlivé úkoly, jež iniciují projekt a dotáhnou ho do konce. Risk marketingu se věnuje od roku 2015. Držitelka certifikace PRINCE2, IFT fin. trhu, BCP aj. Manažera internetových projektů. V době posledních dvou krizí byla externím krizovým poradcem pro podnikatele a MMP.

EMAIL: I BRNO I KASKARA.CZ

Risk marketing z praxe

V letech 1973-1975 probíhala recese, na kterou firmy reagovaly snížením marketingového rozpočtu. Zcela odlišnou strategii udělala Toyota, která pokračovala v budování značky, díky čemuž se posunula na první místo. Společnost Kellogg zdvojnásobila rozpočet čistě na reklamní aktivity a navýšila zisk o 30 % během recese. Behem pandemické krize kolabovaly marketingové aktivity u většiny firem. Nebyly připraveni na práci z domova ani neměli plán, který zajistil výpadky zaměstnanců. Chybělo technické zázemí a záložní plán, kterým by se manažer marketingu řídil a následně pracoval s informacemi.

V případě krize není marketing vnímán jako kritická oblast. Snižuje-li se rozpočet, pozornost se otočí právě k marketingu. Paradoxně management zároveň řidí získávání zákazníků a řeší, aby nedocházelo k odlivu těch stávajících. Výsledkem jsou dvě protichůdné paralely, které do sebe naráží, bez jasné strategie.

V čem je mentoring jiný?

  • Mentor nepředává jen teorii, ale hlavně praktické zkušenosti
  • Nesděluje principy, ale přesný postup jak je aplikovat
  • Dá vám řešení, jak aplikovat risk marketing na váš projekt
  • Zná klíčové slabiny vašeho projektu
  • Je schopen se věnovat individuálním dotazům
  • Pomáhá vám předcházet kolapsům
  • Pomáhá vám v dobách krize
  • Doporučí vám ty správné lidi
  • Z 99 % vyřeší váš problém

Co říkají klienti?

Lucku vřele doporučuji. Risk marketing je v ČR neorané pole, proto také tolik pádů ani nemusí jít přímo o krizi.

Jiří Hodeček, ředitel, 1wm.cz

Lucia má skvelý pristup, vďaka ktorému všetko pochopíte a dovedie vás k tomu, abyste svoj projekt dokončili.

Stanislava Čechová, manager

Kdybych věděl před krizí, co vím teď, vyhnul bych se pekelným ztrátam. Dostal jsem rady 1:1 a vřele doporučuji.

Jan Sedlák, biomydlo.cz

Maximální doporučení. Jako česká podnikatelka v zahraničí mohu jen potvrdit.

Iva de Vos, podnikatelka

V dnešní době krizí jsou takové rady neocenitelným přínosem pro každého podnikatele. Doporučuji!!

Jana Cvrková, vědkyně

Rady marketingových rizik mi byly velkým přínosem. Dají vám jasný koncept, co dělat a jak nastavit řešení.

Kateřina Vejsadová, HR manager London

Unikátní obsah, díky kterému získáte přehled a návod jak řešit krize v marketingu.

Lenka Planková, TV moderátorka

Profesionální výstup krizové manažerky, který je pro každého podnikatele jedinečným přínosem.

Radim Z., elektrikář

Risk Marketing → Jedniný manuál na českém trhu

Stabilní podnikání, které stojí pevně na nohou i v dobách krize

 decoding

Vaše bonusy

 decoding

2 KONZULTACE ZDARMA

 decoding

PROGRAM START RISK MENTORING

 decoding

10% SLEVA NA FINANČNÍ ANALÝZU

 decoding

KRIZE JAKO PŘÍLEŽITOST

 decoding

INTERNACIONALIZACE A DOTAČNÍ SUPPORT

 decoding

BUDOVÁNÍ VZTAHŮ V BUSINESSU

Otevřete brány risk marketingu

žádný útok pro vás nebude neřešitelný

  • Chcete i v krizi získávat klientelu, ne o ni přicházet
  • Chcete si udržet výkon, jaký byl v konjunktuře
  • Chcete zvýšit potenciál stability za každé situace
  • Chcete odstranit marketingové překážky
  • Chcete zastavit finanční ztráty v marketingu
  • Chcete vědět, jak postupovat, padne-li marketingový plán
  • Chcete umět komunikovat v krizi a kvalitně předávat informace
  • Chcete se naučit modifikovat a restartovat marketingový mix